Monday, July 2, 2012

~Memang Salahku~



Sekali lagi..
Berulang lagi..
Aku pernah hadapinya…
Tapi kali ini aku harap ini yang terakhir. Berderai air mata, entah yg keberapa kali utk insan ini..
Melihat sahaja dia berlalu pergi. Keras rupanya hati ini.Mungkin, itu yg terbaik biarkn dirinya sendiri, aku turutkan shj.. masih terngiang-ngiang katanya. Entah kenapa, bait2 katanya seperti merentap hati kecil ku ini.. Sungguh hanya Allah yg lebih mengetahui.


Jujur, ingin memahami hati kecil kakak ku ini, aku kalah..sungguh aku hanya berserah. Mungkin rukun usrah masih lagi belum ku hadam dan belum ku amal lg.. dalam hati terdetik lg..
Mmg salahku, EGO yg aku pertahankan, sedangkan aku tahu ukhuwah yg spatutnya aku utamakan..
“Tahu tak, bila kita ada masalah dgn manusia, hubungan dgn Allah yg sebenarnya kita bermasalah”
Terngiang lagi kata-katanya.. aku kalah lagi kali ni..Puas aku aku diasak apa yg sebenarnya yg aku mahu, tapi mulut ini terkunci..Rapat terkunci, mmg aku jenis yg memendam rasa,

Susah benar aku mahu suarakan keinginan hati, lantas berharap yg lain mengerti. Ah! EGO nya diri dalam benakku.. Sungguh, aku kasihkan kakak ku yg sorg ini, namun aku tak mampu lagi nk suarakn apa yg terpendam sebenarnya dalam hatiku. Mengharapkan dia untuk paham, mmg lah takkan terjadi sama sekali. Dia pun insan biasa juga.
Lantas, tanpa berfikir aku, terus menyarung apa yg perlu, mengambil laptop, dan buku2 yg perlu, aku terus keluar dari bilik. Aku memegang handphone, satu2 nombor aku dail, tiada yg menjawab.. aku berlalu pergi. Maka, dengan nekadnya aku pulang kerumah menaiki motor, yang mmg tak pernah aku buat selama ni.. apalah yg di fikiranku.. Bersungguh-sungguh aku memulas minyak, agar sampai ke tempat tujuan.. sampai satu simpang, aku terfikir hendak berpatah balik, tapi aku nekadkan diri.. 


Alhamdulillah, selamat sampai… Allah masih sygkan hambanya ini…sampai2 aku terus tertidur.. Bangun2 aku lihat beberapa miscall oleh dia..dan hanya dibalas dgn pesanan ringkas shj olehku.. Masih menebal EGO diri ku ini.. lantas aku mengambil wudu’ dan mengerjakan solat… ya , aku rasakan ketenangan yg amat…. Satu nikmat yg engkau beri …


Ya Allah, mengalir lagi air mataku..
Ya, aku menyedari hakikat sebenar, masalah sebenar 
diriku..Aku sudah jauh benar dgn Allah..banyak sekali aku mengeluh, banyak sekali aku mengaduh.. Qiam, dan tahajud sudah tidak jadi penemanku..Ya Allah, aku hamba yg tidak tahu bersyukur.. Alasan, kesakitan yg aku beri sedangkan aku tahu, itu tanda kasih sayang dan rahmatMU..Ya Allah kasih sayang MU yg aku hilang,  yg aku damba, namun aku  menempiaskan rasa kepada manusia.. kau ampunilah hambaMU yg lemah ini.. Allah kau pimpinlah aku kejalan yg diredhaMU… Baruku tahu, Allah telah mencaturkan untuk aku pulang ke rumah untuk mencari DIA.. ketenangan, yg DIA beri ,mmg ketenangan yg ku cari.. InsyaAllah, di bulan Sya’ban meniti ramadhan ini bakal, menjadi pemangkin untuk menuju SyurgaMU..

Wahai kakakku~
andai ini dibaca olehmu,
 aku memohon maaf krn meletakkan ego ku bernombor satu,
Sdgkan aku tahu ukhuwah yg harus diutamakan aku..
Wahai kakakku, aku kesal apa yg terjadi, namun aku dapat lihat hikmah  di sebalik ini,
Moga lepas ini, kita bersama-sama memperbaiki ukhuwah yg berharga ini,
Maaf andai diri ini membuatkn air matamu yg berharga itu mengalir..
Sunngguh diri ini amat menyayangi kamu, dan lantunan doa ini sentiasa bersama dgnmu.
Andai takdir memisahkan kita, sungguh Aku yakin, dan percaya bahawa Allah sentiasa menjagamu dulu skrg, esok, lusa dan selama-lamanya..
SAYA SAYANG AKAK <3


~Ya Allah, kau peliharalah ukhuwah kami, kau tuntunlah tangan kami bersama menuju syurgaMU~


No comments:

Post a Comment