Tuesday, February 21, 2012

~Perjuanganku~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Selawat dan salam kepada Junjungan Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat..
Syukur krn masih mampu bangun dgn Nikmat IMAN dan Islam..

kadang terfikir andai esok, mampukah lg utk bangun dalam keadaan sihat wala'fiat
memperjuangkn satu2nya agama yg kekal dunia akhirat,
mampukah lg utk aku bersujud mohon keampunan utk diri dan umat islam
mampukah lg utk aku memerah keringat membantu ibu-bapaku dirumah
mampukah lg utk aku mengukir senyuman bersama shbt2 perjuangan
mampukah lg utk aku membimbing sahabat2 yg seperti ku ikrar dulu..

Ya Allah, berikan kesempatan
moga jln yg aku lalui ini jalan yg benar
jalan yg kau pilih utk aku
jalan yg penuh liku dan onak duri
jalan yg beribu batu jauhnya

namun aku redha ya Allah
kdg tiada daya aku utk aku melangkah
kau dtg memapah ku dgn lembut
takdir yg Engkau tentukan bgku
bukan mudah utk aku harung..
aku rasa bagaimana ditusuk dr hadapan
aku rasa bagaimana rasanya ditusuk dr belakang
aku juga rasa bagaimana rasanya ditusuk bertalu-talu..
namun, luahanku hanya padaMU ya Rabb..

Kau sajalah temukan aku penawar
Kau lah juga yg membalut luka2 ku
Hanya kaulah yg mendengar esak tangisanku
Dan tidak lain, tidak bukan engkaulah yg memujuk hatiku
Ya Allah, apa yg aku rasa tidak sebesar pejuang2 yg syahid di medan perang
Dan aku mohon engkau kukuhkn kakiku di Medan ini..

amiin..

No comments:

Post a Comment