Thursday, June 9, 2011

~Sanah Helwah buat diriku~ 22/5/2011


Assalamualaikum tuan punya diri.. =)
Salam Rejab, Salam Sejahtera, Salam Ukhuwah...

21 tahun, Alhamdulillah diberikan lg peluang oleh Allah utk
terus bertaubat dan beramal dengan suruhanNYA..
Kerana tanggungjawab maka diri ini menyambut ulang tahun pada tarikh 22 MEI di puncak Alam..
Cuma iringan mesej dan salam fb menjadi peneman hari jadi...
mujur sambutan bersama keluarga diawalkn pd tarikh 8/5/2011..iya HAri IBU..
seperti biasa bacaan DOA dan makan kek pd ulang tahun diteruskn tradisinya..

HAdiah? hurm.. sgt istimewa..=) gambar? tuuuuuuu yg kat atas tuuuu...

Loket bentuk kunci tulis 21 ..=) ayah bg kat mak dulu.. skrg mak bg kat org pulak.. =)

Baiklah, tahun ni getaran tanggungjawab makin dirasakn
menjadi anak soleh dan solehah
koreksi diri
menambah ilmu tntg ISLAM
Muhasabah diri
mengisi Ramadhan dgn perkara berfaedah
ilmu2 agama yg masih x lgkp pd diri harus dipelajari
mejadi pemimpin yg diredhai
merangka program yg dipayung oleh sayap2 malaikat
postmortem program lepas yg byk kekurangan pengisiannya
mencari jalan bg permasalahan yg sering kali berlaku..
fuuh~

baru umur 21 tahun.. ALLAH..
berikan aku kekuatan utk terus menjd hambaMU yg istiqamah.
baiklah angkat kaki dan mulakan langkah pertama..
Sungguh pada tahun ini aku merasakan langkahku sbg pejuang Islam makin kuat
moga Allah menolongku dlm setiap langkah kaki ini utk mencari yg hakiki
Allah tunjukkanlah aku jalan yg benar
Aku ingin terus kukuh dlm perjuangan ini sehingga nafas terakhir
jika diri ini terjatuh maka angkatlah aku kembali dgn semangat yg lebih besar..
jika diri ini tersungkur pimpin lah aku sepertimana KAU pernah menolongku dulu..

Allah berfirman, “Aku bakal menolongmu, walau sesaat setelah itu.” =)


Ya ALLAH, dgn umur ku yg menjangkau 21 tahun aku fhm dan mengerti bhw KAU
selalu ada untukku... Permudahkn jalanku utk menuju syurgaMU..
InsyaALLAH selagi hayat dikandung badan..





No comments:

Post a Comment